باتری‌های لیتیومی دارای محدودیت ۴ ساعته هستند

باتری‌های لیتیومی دارای محدودیت ۴ ساعته هستند
هدف ما ساخت نوعی باتری ارزان و مطمئنی است که به مدت ۱۰۰ ساعت انرژی را ذخیره کند تا مشکل ذخیره‌سازی چند روزه انرژی را حل کنیم.

اختصاصی شبکه علمی ثریا- گاهی اوقات انرژی باد و خورشید به دلیل تولید نشدن برق از طریق آن‌ها،بیهوده مصرف می‌شود اما استفاده از آهن می‌تواند به تولید برق از طریق باد و خورشید کمک کند.کارخانهٔ Form Energy، که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، اخیراً در اولین کارخانه تجاری خود برای ساخت باتری‌های آهن-هوا(که کاملاً متفاوت از یون لیتیم است)شروع به کار کرد.هدف این شرکت این است که روزی به تامین انرژی‌های تجدیدپذیر شبکه برق در ۲۴ ساعت شبانه روز کمک کند و نیاز به سوزاندن زغال سنگ و گاز طبیعی را کاهش دهد.بر همین اساس،مدیرعامل شرکت در مورد پیشرفت‌هایی که در جهت تولید این باتری انجام گرفته،صحبت کرد.

باتری‌های لیتیم یونی محدودیت‌هایی دارند و می‌توانند حداکثر تا چهار ساعت برق را تخلیه کنند.چرا باتری های آهن-هوا انتخاب خوبی هستند؟

ساخت باتری‌های لیتیمی یک فناوری شناخته شده و پذیرفته شده است که در حجم زیادی به کار گرفته می‌شود اما هنوز جایگزین روشنی در بازار وجود ندارد. ما در حال انجام کار متفاوتی هستیم، هدف ما ساخت نوعی باتری ارزان و مطمئنی است که به مدت ۱۰۰ ساعت انرژی را ذخیره کند تا مشکل ذخیره سازی چند روزه انرژی را حل کنیم.این نوع ذخیره سازی برای این باتری‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند چون اجزای باتری به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند.ما این را بارها و بارها در مدل‌سازی‌هایی که انجام می‌دهیم می‌بینیم.

برای تولید این باتری چه مقدار آهن نیاز است؟

سالانه حدود ۲ میلیارد تن آهن در سطح جهان استخراج می‌شود.ما برای ساخت این باتری به یک درصد از آن نیاز داریم.مزیت استفاده از این فلز این است که شما می‌توانید آن را در همهٔ کشورها پیدا کنید.

چرا یک منطقه را برای تاسیسات تولید باتری انتخاب کردید؟

چون آن‌جا دارای دو رودخانه است که می‌تواند به جابجایی چندین میلیون تن مواد به ما کمک کند.همچنین از آن‌جایی که چندین خطوط ریلی و یک بزرگراه در این نزدیکی وجود دارد بنابراین مکان مناسبی برای ایجاد تاسیسات تولید باتری است.علاوه بر این،بسیاری از مردم این منطقه تجربهٔ کار در معدن و کار با فولاد و آهن را داشتند.

چگونه اعتماد مردم منطقه را جلب کردید؟

ما برای ایجاد تاسیسات در منطقه،در مرکز اجتماعات محلی جلسه‌ای را با حضور چندین نفر برگزار کردیم.نکته جالب این‌جا بود که افراد برای انجام کار در این حوزه،هیجان بسیاری داشتند.این تاسیسات در اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود و امیدوار هستیم که تاسیسات تولید باتری آهن-هوا بتواند در مدت کوتاهی در کل جهان فراگیر شود.

آیا از زمانی که Form Energy در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد،لحظه‌ای تردید داشته‌اید؟

هر زمان که وارد یک چالش فنی عمیق می‌شوید،هرگز نمی‌دانید که آیا جهان آنطور که شما می‌خواهید کار می‌کند یا خیر.لحظات کوتاهی بود که ما از درستی انجام کار خود مطمئن نبودیم اما من معتقد بودم کارمان به درستی پیش می‌رود و در آینده نیاز به این باتری‌ها افزایش می‌یابد.

شرکت Form Energy به چه کاری نیاز دارد تا شما احساس کنید که هدف آن محقق شده است؟

تا زمانی که چیزی را با موفقیت به مشتریان ارائه نکنیم،صحبت در مورد دستاوردهای خود را شروع نمی‌کنیم زیرا ارائه محصول،فاکتور بسیار مهمی است که سرمایه گذاری را از تجارت متمایز می‌کند.بنابراین ما تا پایان سال ۲۰۲۴ تجارت نمی‌کنیم.شاید این مدت زیادی باشد اما برای من، این همان آغاز کاری است که امیدواریم به آن برسیم.هدف این است که با ساختن این باتری برای مدت بسیار بسیار طولانی تاثیر مثبتی بر اقتصاد و افرادی که به برق متکی هستند،بگذاریم.

منبع : خبر ثریا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *